úterý 10. listopadu 2015

S Cormoranem


Přes den šiju.
Ze začátku jsem u toho hodně poslouchala hudbu, ale pak jsem udělala objev století.
Já vím, nic nového - ale u mě jo.
Audioknihy.
A tak ke stroji zasedám ještě s větším nadšením.
Protože s tichým vrčením poslouchám všechny ty příběhy, které si toužím přečíst, ale večer už na ně nemám kapacitu.
Nebo prostě chybí čas.
A zvlášť teď posledních pár dnů se těším.
Protože trávím čas s Cormoranem Strikem.
Třeba těmto taštičkám asistoval.
A ještě se mnou pár dní asi bude.
***
Co vy a audioknihy?
Posloucháte?
Doporučili byste něco?
Jsem nadšená nově otevřenými obzory...

24 komentářů:

  1. Jani,
    my s mužem právě zdoláváme Nesbeho.
    Přečetli jsme nahlas společně pár knih, ale nějak to čtení po nocích také poslední měsíce nedáváme a tak jsme včera nepřečtené knihy k radosti knihovnice / další zájemci nemusí už čekat/vyměnili za první audioknihu s tímto autorem a snad si jí i poslechneme ;-)
    Jinak tu ještě čeká vyhraný a darovaný Patnáctiletý kapitán a už jsme i v autě poslouchali ledacos- Žítkovské bohyně, ....

    OdpovědětVymazat
  2. A dokážeš se na to soustředit? Já zjistila, že když poslouchám, mnohem snáz mi pozornost ustřelí kamsi pryč, než když čtu. A to jsem poslouchat zkoušela zatím jen online z archivu rádia, nemám totiž ani CD nebo MP přehravač, ani telefon, ze kterého by audiokniha šla pustit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, občas si prostě některou pasáž zopakuju...jinak doporučuji youtube...

      Vymazat
  3. Audioknihy jsou super :) na práci, do auta ... už asi dva roky řeším "to večerní čtení" podobně :)
    doporučit .. jednoznačně, Peter May a jeho Skotská trilogie, Muž jménem Ove, Stoletý stařík, Analfabetka která uměla počítat a Milénium, přes které jsem vlastně na audioknihy přišla, já na ně teda i běhám, dlouhé běhy :)
    Hezký den, Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavlo, na Petera Maye se chystám - na Skálu. Slyšela jsem úvodní kapitolu a ta vypadala moc dobře....Díky za tipy. Milenium přelouskáno a stejně tak i stoletý stařík. Ale na Analfabetku se těším! Mám celá seznam knih, co chci přečíst, tak tohle je dost příjemná možnost:-)

      Vymazat
    2. Skála Tě přiková - ani spát se nechce jít. Liba

      Vymazat
    3. Skálu jsem četla a je geniální...

      Vymazat
    4. Tak to se těším o to víc!

      Vymazat
    5. vlastně jsem uplně zapoměla na Browna a jeho Inferno :) .. to bylo rovněž skvělé .. a dětské .. Vánoce v Bullerbinu :) .. já mám syna už velkého, hodně cestujeme a hodně vozím věkovou kategorii okolo 20 let ... už předem se dohadují, co budem poslouchat tentokrát ... a že my to máme do Šumperka 5 hodin :) ... neteře jsou ve věku vašich dětí a jsou schopné se zaposlouchat tak, že při dojezdu na chalupu odmítají vystoupit z auta .) .. tak hezký den, Pavla

      Vymazat
  4. Já mám audioknihy moc ráda. Akorát můj šicí stroj bohužel tiše nevrčí, proto poslouchám jen u přípravy na šití, vyšívání, korálků...Líbila se mi Dívka s pomeranči, Žítkovské bohyně, Obsluhoval jsem anglického krále, Tracyho tygr, Nora - Domeček pro panenky, Karlík a továrna na čokoládu :).
    Já mám ráda, jak se potom ty věci propojí s knihou.
    Tak ať se hezky poslouchá tvoří! K.

    OdpovědětVymazat
  5. Mám zkušenost jen s tituly pro děti. Karlík a továrna na čokoládu byl perfektní v podání Báry Hrzánové, líbilo se mi to mnohem víc než film. Doporučuji jako poslech do auta na delší vzdálenosti. Tohle je již pro větší děti, my začínali s CD - Krkonošské pohádky :-). Manžel se u nich vždy strašně nasmál!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko, moc díky za tip! Vždycky řešíme, jak děti zabavit po cestě do Jeseníku...a tohle vypadá jako ideální!

      Vymazat
    2. Taky posloucháme audioknihy hlavně v autě. A to především pohádky. Náš Šimon miluje Zahradu namluvenou Karlem Högerem, to už znám skoro nazpaměť. Pak máme z pohádek Maurinku a Lojzíka od Radůzy a Pohádky bratří Grimmů s písničkami bratří Ebenů.

      Vymazat
  6. Moc děkuju za tip. To si ráda poslechnu. Naposledy jsme se hodně nasmáli u Vojtou Dykem namluveného Stopařova průvodce po galaxii. Myslím, že byl i na Království mluveného slova - tam je toho spousty http://www.kralovstvimluvenehoslova.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Poslední "audio" byla asi Tajemná Řásnovka od Foglara, když jsem byla v pubertě a bráchové malí ;-). Od té doby jsem tabula rasa, ale asi se teda odhodlám... já se totiž dycky bála, že mi představy nebudou jakoby ladit s předčítajícím... takže si dycky řeknu, že si to radši přečtu sama a pak si to většinou samozřejmě nepřečtu vůbec. Ale asi to teda zkusím :-). Až pojedu za Tebou, mám připravenou papírovou Dívku v pavoučí síti, co jsem dostala, tak jsem zvědavá :-). A slyšela jsem, že Pohádky pro neposlušné děti a starostlivé rodiče, co čte Aňa Geislerová, jsou dobré (my máme jen papírové). Pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě asi toho jsem se bála....zvlášť, když mi není třeba hlas předčíatjícího úplně sympatický. konkrétně teď u té poslení knížky jsem to tak měla....po pěti minutách jsem to už neřešila a propadla příběhu:-)

      Vymazat
  8. Dobrý den, Jano, doporučuju své oblíbené knihy českých autorů: Žítkovské bohyně od K. Tučkové, Pod sněhem od Petry Soukupové, Rybí krev od Hájíčka. Z cizích autorů S. Mawera a jeho Skleněný pokoj atd. Doufám, že něco z toho je k mání i jako audiokniha :-))) Hezké šitíčko s literaturou! Gábina

    OdpovědětVymazat
  9. To je krásné téma! Můžu se vás všech zeptat zda to kupujete na CD nebo jsou nějaké stránky, odkud se to dá za slušný peníz stáhnout? Kdysi tu byla podobná diskuze na téma seriály; kupovat to leze do peněz, odkuz to ženské stahujete? Děkuji vám! Linda

    OdpovědětVymazat
  10. Jéé to je krásných tipů! Díky.
    Já hodně poslouchám četbu na webu Českého rozhlasu. Doporučuji :)

    OdpovědětVymazat
  11. Mluvené slovo mě provází vždy při vaření již spoustu let,v posledních dnech poslouchám Betty Mac Donaldovou,Vejce a já a Co život dal a vzal,Zlá minuta s Markem Ebenem v roli inspektora Klubíčka.Jsem fakt vděčná za tahle media,jsem v domácnosti,vařím skoro každý den a poslouchání při vaření je moc fajn.Přeji příjemný poslech při šití.Jaroslava.

    OdpovědětVymazat
  12. My zatím frčíme na dětských, děti nám v autě nic jiného nedovolí :) Takže se střídá Pipi, Ronja (namluvil ji pan Hrušínský, takže je místy celkem strašidelná, oni se drží za ruku a jako že se nebojí :), Pohádky o mašinkách, Medvídek Pú a Bajky a nebajky od Kiplinga. Občas nám povolí výjimku - Proč bychom se netopili od Šmída, naši srdeční záležitost už z dob mládí na vodě.
    Ale poslouchat audioknihy při šití, to je dobrý nápad. pořád si lámu hlavu, jak si udělat čas na čtení a ejhle :)

    OdpovědětVymazat