čtvrtek 22. října 2015

S babičkou





Posledních 14 dní pomáhám s péčí o babičku.
Bylo mi jasné, že v jejím věku na to jednou dojde, ale i přes to všechno nepopírám, že mě to dost zaskočilo.
Protože sobecky "moje" dny už nejsou jen moje.
Ale nevadí mi to.
Uvědomuji si, že nevím, jak dlouho budu mít příležitost s babičkou tak často mluvit. A že vzhledem k tomu, kolikrát se ona starala o mě jako dítě, jí toho vlastně strašně moc dlužím.
Takže nad tím moc nepřemýšlím.
Prostě je to tak.
Pomalu se z našich dnů stala rutina.
Společná rána, kdy každá snídaně je stejná jako den předchozí.
Vlastně i ten rozhovor se opakuje.
Jak jsme se vyspaly, kde jsou děti, co budu dělat.
Ale takhle to ona má ráda.
Pak moje šicí pauza a zase společný oběd.
A neuvěřitelně obdivuji svou maminku.
Že si dokázala nastěhovat tchýni do bytu a s velkou láskou o ni pečuje.
Že se nestresuje pohledem do budoucna, co bude.
A i když je to těžké, žije přítomností.
Málo si to uvědomuji, jak silné ženy v rodině máme.
***
Z posledních dní.
Uklizeno v kuchyni.
Nové látky.
Toaletky - obě volné.
Vydlabaná dýně na školkovou slavnost.
Malé radosti. 

10 komentářů:

  1. Jani, dýni máš suprovou a toaletky se moc povedly, krásné látky i koženky! A ohledně babičky... napsala jsi to moc krásně, opatrujte se. Jola

    OdpovědětVymazat
  2. Ten život někdy pěkně bolí...Krásně jsi to napsala Jani.
    Drž(te) se!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je krásne počuť, že sú ľudia ktorí vedia, že tú starostlivosť "dlhujú" a nešupnú starečka do domova dôchodcov.Moja mamka bývala tiež so svojou v jednej záhrade v dvoch rôznych domoch.V tom našom máme rodinnú firmu ja, môj otec a brat a ked bola mamka v práci, tiež som chodila za babi ,dať jej jesť a prehodiť pár slov. Čo však najviac ľutujem ,že som neskoro zistila, ako ma baví háčkovať a ona v tom bola majster ..no už mi neporadí.. pekné dni ,e.

    OdpovědětVymazat
  4. Hodně sil přeji, můžu se zeptat odkud máš ten krásný košík na ovoce? Hledala jsem na nordicday, ale není tam žádný vhodný ... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Košík mám z Kiku za neuvěřitelných asi 115 kč:-))

      Vymazat
    2. Moooc děkuji za tip, hnedka jsem tam zašla a koupila 3 :-D

      Vymazat
  5. Jani a já zas obdivuji Tebe, za Tvůj citlivý přístup k babičce, dětem, manželovi, rodičům. Je tam velká pokora.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
  6. Jani, moc hezky jsi to napsala. Péčí o rodiče nebo prarodiče jim částečně můžeme vrátit jejich péči o nás, když jsme byli malí. Moc se mi líbí tvoje toaletky. Růža

    OdpovědětVymazat