úterý 18. září 2018

Pondělky




Už od časného léta mívám pondělky pracovní.
Bývám v dílně až do úplného večera a tak toho většinou stihnu hodně.
Děti jsou s tatínkem a já mám čas na všechny nedodělky.
Uvědomuji si, že odpoledne by to mohl být čas jen pro mě, ale většinou to dopadne tak, že prostě pracuji.
Ne, že by mě to nebavilo, ale večer pak úplně padám.
Takže bych si ráda naordinovala nějaký odpočinek, nebo bych chtěla aspoň malinko zvolnit.
Jenže jak to udělat, když práce hoří, vím, že jindy ji nestihnu a teď je na to zrovna ten prostor?
Prostě trochu bojuji se svým workoholismem.
Třeba včera jsem vytáhla večer maminku plavat a i když to bylo hrozně fajn - zaapdající slunko se odráželo od vodní hladiny, voda byla už sice studená, ale hrozně příjemně nakopla...pořád mi hlavou šrotovalo, co bych ještě mohla večer po příjezdu domů stihnout.
Takže sem s radami, jak se naučit vypnout.
Jak rozumně odsunout práci, aby se z toho člověk nezbláznil?
Na druhou stranu, když pak vidím, kolik jsem toho stihla - třeba jako včera došitá hromada batohů, jsem na sebe vlastně docela pyšná.
.....
Moje velká radost posledních dnů - objevený regál s bezlaktózovými výrobky v Globusu. Konečně jogurt s ovocem. A chutná normálně.
Speciálně jogurt mi tak neuvěřitelně chyběl.
Prostě radost až na kost.
Tak hezké úterý mějte!

12 komentářů:

  1. Prosím, kde se dá sehnat miska na prvním obrázku? Asi ji nutně potřebuji �� díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Misku jsem koupila na keramických trzích v Kunštátu...

      Vymazat
  2. Mně na workoholismus a přesně na takovou tu neschopnost vypnout a furt si přehrávat v hlavě seznamy pomáhají různý cvičení s dechem, pravidelně zařazovat v průběhu dne, zastavit se a třeba jen chvíli se soustředit na dýchání, něco jako meditace, pak taky nějaký cvičení - jóga, čhi kung, který mi kdysi spolu s dýcháním a meditacema přišlý naprosto šílený a absurdní. Ale dospěla jsem k tomu a dnes to umím ocenit, doba je prostě fakt rychlá, a tohle pomáhá zpomalit a poslat ty kolotoče myšlenek na chvíli pryč. Tak držím pěsti, ať se daří odpočívat a vypínat mozek. Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, že jediné, co mi zabírá je běh nebo plavání. takže jóga, proč ne.Díky za tip.

      Vymazat
  3. Jano, choď na jógu, nejlépe na nějakou večerní, zklidňující, hathajóga, stačí jednou týdně, mě už po pěti letech vešly zklidňující praktiky do krve, že už si dokážu během týdne pomoct sama, je to ... očišťující, pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chystám se už dlouho. Jen se dokopat. Jsem sólista, takže hromadné cvičení mě malinko děsí. Ale naplánuju a zkusím.

      Vymazat
    2. Byla jsem na tom stejně. Tři roky mi trvalo, než jsem se naučila chodit pravidelně. Tedy nenaučila, ale změnil se můj postoj nebo koncentrace, víc jsem si uvědomila sama sebe. Teď si jen rozbalím podložku a to v daný okamžik celý můj svět. Neřeším, že ze skupiny jsem nejmladší, ale s nejmíň ohebnými zády, nebo nějaké rušivé zvuky. Co je důležité, musí ti sedět lektorka, způsob, jak cvičení vede a musíš se cítit příjemně. Já mám takovou Katku a vím, že jí můžu věřit. Hodně mi jóga pomohla. Dostala jsem se k ní v pravý čas.

      Vymazat
  4. Mně zachraňuje jen to, že jsem katolicka a nepracuju v neděli. (Jenom vařím, pecu, uklizim po vaření atd. - známe.) Takže další rady uvitam i já. Jogu ne, na tu nemám čas😁😁😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já přes víkend taky moc nepracuju - když jsem s dětmi, ale hlava nějak vypnout neumí. Pravda, procházka po lese, nebo jak jsem psala výš -běh, plavání, to pomáhá.

      Vymazat
  5. Ja jogurty taky miluji. Jedla jsem je rada jeste v dobe , kdy to nebylo moderni a prodavali se dva druhy . Bily a ovocny. Tak to plne chapu. Neumim si predstavit, ze bych jogurty nesmela . Tak je dobre , ze je alternativa bez laktozy.

    OdpovědětVymazat
  6. Doporučuji S.Pressfielda Válka umění... Moje výkonost se zvýšila a to jsem mohla omezit ty šílené noční až doranní směny.

    OdpovědětVymazat
  7. Jano, přikláním se taky k józe. Pokud můžu doporučit, zkus Centrum Vitality. Já chodím k Veronice Marešové a je moc fajn. Má i otevřené lekce a pro úplné začátečníky, večer, odpoledne i ráno - ty jsou podle mě nejlepší. Nikdy jsem neuměla vypnout tak jako teď...

    OdpovědětVymazat