sobota 25. února 2017

10 pozitivních věcí




Někdy je potřeba se na ty pozitiva soustředit.
Zvlášť když je člověk přepracovaný, děti vstávají uprostřed noci i několikrát a vy se potom ráno ploužíte po bytě.
V hlavě jsem je měla už nějakou dobu a je pro mě důležité si každý den aspoň nějakou radost udělat. A potom si to nejlíp ještě zrekapitulovat, zvlášť když máte doma nemocné dítě a tak trávíte sobotu u vaření čajů, poslechu Kašpárka v rohlíku a dokončováním tří kabelek zaráz:-)
Takže tu jsou pozitiva na tento týden.
1. Jít na kafe s kamarádkou - to jsem dotáhla k dokonalosti, nebylo to jen kafe, ale dokonce i víno:-)
2. Koupit si kytku - aneb pryskyřníková sezóna v plném proudu.
3. Pustit si dobrý film - tady tento týden malinko pokulhávám. Mám nachystané asi tři, ale vždycky večer jsem tak unavená, že nejsem schopná se soustředit na nic jiného než na Teorii velkého třesku nebo doktorku Brennenovou. Ale pozitivní je už jen to samé čtení recenzí a hledání toho příštího favorita.
4. Uvařit si něco opravdu dobrého - inspirace z tohoto týdne: houbový Kuba, zeleninová polévka s extra brokolicí, zapečená cuketa s celerovými hranolkami.
5. Nový/starý kousek oblečení - úžasná košile ze sekáče, kterou jsem si koupila někdy v srpnu a objevila ji schovanou tento týden. Je mi velká, ale je nádherná a tak čeká na to, co s ní provedu. A i kdybych neprovedla, pověsím si ji na ramínko a budu se kochat. Protože už to samo o sobě je pozitivum, žejo.
6. Nové látky. V mém případě je to asi jasné, že mě to těší. Zvlášť když do nich můžu hned střihnout. A třeba si ušít hned nový povlak na polštář do ložnice - jen tak mimo plán.
7. Aspoň jedno guilty pleasure - v mém případě horké kakao a půlka oříškové čokolády, když jsem byla v pátek večer sama doma.
8. I do práce se hezky obléct a namalovat - někdy ráno, pravda, trochu nestíhám a pak se sama divím, co jsem na sebe nahastrošila. Ale jinak se většinou snažím a samotnou mě to potom těší. Tento týden jsem se dokonce překonala a vytáhla i podpatky  a červenou rtěnku.
9. Naučit se novou písničku na kytaru - což pro mě znamená, pořádně si ji naposlouchat a pak se pokusit vymyslet akordy. Ne vždycky je totiž najdu na internetu. A já se zásadně učím songy, které nikdo nezná...:-) Takže za tento týden splněno.
10. Víc času na Kubu. Toho se mi tento týden dostalo požehnaně. A nejlepší byly rána v jedné posteli. Zvlášť když opadla noční horečka a on měl chuť si se mnou povídat,tulit se a ne hned jíst - u nás po ránu nejžádanější věc.
***
A co vy, umíte vypíchnout zpětně ty pozitivní momenty? Děláváte to taky?
Jestli ne, tak je nejvyšší čas začít. Hned je pak všechno tak nějak hezčí.

3 komentáře:

  1. Neumim a s odstupem casu mi to pak byva lito. Budu se vic snazit... Pekne dny, Iveta

    OdpovědětVymazat
  2. Od ledna si do nového diáře denně píšu tři věci, které mě potěšily. Někdy to není problém,někdy ale mám co dělat,abych aspoň něco malého vyhrabala. Ale dělám to denně. Dva měsíce krát tři radosti... Ivča

    OdpovědětVymazat