čtvrtek 21. března 2019

Rutina?



Přišel včera poštou.
Nejkrásnější.
Tak dlouho sháněný.
Petro, děkuju!!!
...
Jsou dny, kdy jsem vděčná za svou rutinu.
Děti do školy a školky, já kávu, pak rozchystat práci, maily a začít šít, co jsem si připravila předchozí den.
Pouštím si už milionkrát ohraný playlist, kde mě už nepřekvapí ani náhodný výběr.
Piju heřmánkový čaj nebo vodu.
Chodím po dílně v jedné botě -tu druhou ani nemá smysl kvůli pedálu nazouvat.
Prostě hromada jistot:-)
Jediné co se liší, jsou kousky, které mi pod rukami vznikají.
Ale zrovna poslední dny jsem za určitou jednotvárnost vděčná.
Jarní únava v plné síle, milión povinností, stres a v kombinaci s mou roztržitostí.....
Přitom jindy vyhledávám jakékoliv rozptýlení, změnu.
Ale teď jsem ráda, že přesně vím, co budu v kolik hodin dělat a že večer v osm budu sama v tichu na sedačce s pomerančovým džusem a maximálně s puštěným počítačem.
Je mi jasné, že určitý řád, nebo chcete-li rutina je dobrá.
A že ji svým způsobem potřebuji k životu.
Jen jsem teď víc než překvapená, jak mě to najednou uklidňuje, když dřív jsem z toho doslova rostla.
Co vy a rutina?
A jak s ní pracujete/bojujete?
Hezký den...

12 komentářů:

  1. Já bez rutiny a samoty nemůžu žít. Většinou jsem celý den sama a s nikým nemluvím. Jednou za čas něco zorganizuju ( jako třeba workshop) , ale pak se hrozně ráda vrátím do svých kolejí.

    OdpovědětVymazat
  2. Po práci potřebuji už jen s nikým nemluvit. Můžu dělat cokoliv, ale potřebuji ticho. Rutina je fajn v pracovním týdnu, víkendy jsou rutina jen v čase, ve kterém vstávám. :) PS:Jarní únava taková, že usínám dřív než náš pes. Pomoc!

    OdpovědětVymazat
  3. Na mě dokonale sedí "zachovej řád a řád zachová tebe", i když výjimka potvrzuje pravidlo, někdy jsem za narušení vděčná. A pak se se zase ráda vrátím.

    OdpovědětVymazat
  4. V mládí byla rutina něco,do čeho jsem nikdy nechtěla upadnout. Když jsem pak se dvěma dětmi dálkově studovala, pomáhala mi přežít. Dnes mi usnadňuje život. Spoustu věcí dělám mechanicky a mozek může odpočívat... Ivča

    OdpovědětVymazat
  5. Jani, těší mne, že nejsem sama, která lítá př šití jen v jedné botě... nějak v botech nemohu šít, musím na pedál mít nohu jen v ponožce.... pěkný den a at se daří. Dana

    OdpovědětVymazat
  6. Roky jsem šila v ponožce a podle toho si vybírala domácí obuv, aby šla rychle zout :-)
    Pak jsme měla obchod s dílnou a nebylo moc praktický obouvat se pokaždý, když vejde zákazník.
    Na šití v botě jsem si zvykla překvapivě rychle a teď tak šiju i doma :-)
    A víc k tématu, miluju svou rutinu a své ticho...

    OdpovědětVymazat
  7. Heeeej! Tak tenhle hrníček jsem objevila u manželovy babičky(má celou sadu)...láska na první pohled.. Od té doby z něj každé ráno piju Caro. Michala

    OdpovědětVymazat
  8. A mna by Jani zaujimal ten playlist :) Daj ho! Nech sa inspirujeme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, mám veřejný playlist na spotify - hledejte uživatele Jana Grešáková a playlist: Letní

      Vymazat
  9. Zdravím, mě by zase zcela marnivě zajímalo, jakou používáte řasenku? Hrozně vám ty namalované oči seknou!:) Já chci taky takové....:-D Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, díky - řasenku mám od Lorealu - million volume lashes? nebo tak nějak, je zlatá:-)))

      Vymazat
  10. Dobrý den, pobavilo mě šití v ponožce - já vychovávám novou generaci :-) Všechny děti, které mi projdou pod rukama, takhle po místnosti chodí. Já doma samozřejmě taky.
    Rutinu potřebuji a uklidňuje mě, ale ráda si z ní udělám výlet, abych se do zase s chutí mohla vrátit. Přišlo to až s věkem.

    OdpovědětVymazat