pátek 22. června 2018

Po třech měsících



Tři měsíce bez laktózy.
Myslela jsem, že to nemám šanci zvládnout.
Že budu hrozně trpět.
A kupodivu je to fajn. A cítím se rozhodně líp.
Moje intolerance sice stále trvá, ale už jsem se s ní docela sžila.
Nebudu předstírat, že bych si s velkou chutí nedala latté nebo sklenici studeného mlíka.
Nebo jogurt s ovocem.
Ale spoustu věcí se dá nahradit a už mi vaření mi jde líp.
Občas se sice ještě zapomenu - jako třeba ve Velké Bystřici, kde jsem s velkou chutí snědla půl porce tiramisu, které připravovala maminka mého italského kamaráda a pak jsem měla docela dost problém.
Ale kávu bez mléka zvládám s přehledem. Vlastně už mi dost chutná.
Našla jsem skvělou sojovou smetanu na vaření, kokosové mléko zvládají i děti a když už vařím svíčkovou, tak ji vařím prostě hodně hodně dlouho a pak si jí tolik nedám.
Zmrzlinu si sice dát nemůžu, ale občas narazím na sorbet nebo bezlaktózovou zmrzku, případně nanuk.
Ze sýrů zvládnu parmazán a kozí, čímž si aspoň malinko vynahrazuji svůj největší absťák.
Takže to jde a já z toho mám radost.
....
A radost mám taky z nových hrnků, které jsem ulovila při otvíračce Dobrodruhé, dalšího přesazeného miminka piley nebo nových látek. Plus je pátek:-)

5 komentářů:

  1. Jani, život jde zvládat docela dobře bez různých věcí, případně i lidí - taky se to učím ;) Až příště přijedeš do Brna, zajdem na Božský kopeček - dělají úžasný sorbety, a nebo do Vegan Sweet Bar - tam si můžeš dát v podstatě cokoliv. Pusu :*

    OdpovědětVymazat
  2. TAKY S TÍM MÁM PROBLÉM A KÁVA BEZ MLÉKA......TAK SI VŠUDE NOSÍM SVÉHO "ZAJÍCE" A JDE TO. ALE V RESTAURACÍCH TO JE PROBLÉM, TEĎ JSME BYLI 3 DNY PO VÝLETECH A TO JSEM SI ROZMÝŠLELA, CO SI DÁM. PŘEJI KRÁSNÉ DNY Z JIZEREK. Olina

    OdpovědětVymazat
  3. A neskúsili ste enzým laktáza? Predáva sa v lekárňach, je určený pre pacientov s intoleranciou laktózy, treba užiť tabletku pred jedlom alebo zároveň s jedlom ktoré obsahuje laktózu. Mojej dcére som kúpila Lactolerázu tbl, ale sú i iné výrobky. Ona nemá intoleranciu potvrdenú lekárom, ale jej žalúdok viditeľne lepšie znesie mliečne výrobky spolu s užitím laktázy. Samozrejme neužíva denne, len keď má chuť na niečo mliečne. Iva

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, já jsem si ze začátku nedokázala některé věci bez mléka představit, ale dneska mi to ani nijak zvlášť nevadí. Třeba moje každodenní Caro bez mléka nebo káva, to bylo ze začátku trošku sci-fi, ale teď už mi to ani nepříjde. Spoustu věcí jde dobře nahradit nebo prostě vynechat...ono to je spíš o zvyku. Ať se daří!

    OdpovědětVymazat
  5. Jano, držím palce! Nás hodně zachraňuje Makro - mají tam vcelku velký výběr bezlaktozoveho mléka, Lipanky, smetany, sýry... Ale něco najít se dá i ve větších potravinách - třeba bezlaktozove pomazankove máslo mě hodně překvapilo ;)
    Sasa

    OdpovědětVymazat