čtvrtek 2. dubna 2015

Jarní detox



Zhruba od poloviny února jsme s mužem najeli na čtyřtýdenní detox podle Antonie Mačingové.
Už na podzim proběhl jeden pokus a tentokrát jsem chtěla být podstatně poctivější.
Je začátek dubna a já zjišťuju, že prakticky nemám chuť na jinou snídani, neznám lepší přílohu než celerové hranolky a sním o brokolici se sýrem.
Já masožrout!
Začala jsem víc jíst ryby, objevila pohankové vločky, naučila se jíst celer.
Jen s červenou řepou jsem se moc nepoprala.
Jediná forma, jak ji jsem schopná pozřít, je pečená. Ale i tak trpím.
Prostě další školkové trama.
Pokud by jídelníček někoho z vás zajímal, odkaz najdete tady.
Prakticky jsme vypustili pečivo a nahradili ho ovocem a zeleninou.
Po 4 týdnech detoxu jsme zjistili, že volně pokračujeme.
Snídaně, svačiny pořád, obědy jak kdy.
Cítím se mnohem líp, připadá mi, že jsem i méně unavená.
A mám pocit, že dělám něco pro svoje tělo.
Jediné, co tak trošku nemám vychytané, jsou moje žravé děti, které mi téměř pokaždé sní polovinu snídaně, i když tu svou právě dojedli....

23 komentářů:

  1. Vypadá to na fotkách lákavě...mňam...já teď momentálně žádnou dietu držet nemůžu - kojím, ale Mačingová je v mém okolí poslední dobou hodně skloňovaná...já si ale neumím představit jídelníček bez chleba a pečiva...kolikrát se právě odbydu i k obědu nějakým salátem s pečivem....A jsou i nějaká kila pryč? Hezké, že v tom "jedete" s manželem spolu ;-) Jinak přeji krásné velikonoční svátky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě jen něco málo, u manžela víc...asi na to každé tělo reaguje jinak...

      Vymazat
  2. Jani,to vypadá nádherně,mňam, hned bych si dala. Detox jsem nezkoušela, stravuji se tak nějak zdravě, pečivo jím málo. Pečenou řepou mám moc ráda. Snad jí přijdete na chuť:)
    Krásný den,
    Petra

    OdpovědětVymazat
  3. Ty trauma ze školky jsou někdy opravdu na celý život, u mě pudink a teplé kakao a u přítele cibule a paprika, což je při vaření dost těžký... Manžel šel do toho s Vámi, to je super, jedno velké plus, to člověka taky motivuje :) Hezký den. Ivona

    OdpovědětVymazat
  4. Janičko, to je nádherně lákavé, krásné fotky a ty prostírky! Mrknu na to, také jsme se po Vánocích s manželem domluvili na zdravější verzi stravování, nepřecpávání se na noc atd..ne kvůli hubnutí ale spíš energii a zdraví. Krásný den! Katka

    OdpovědětVymazat
  5. A nemáte ani jeden hlad? Nemyslím kvůli absenci pečiva, ale spíš bílkovin a tuku. Já teď jedu podle knihy Jídlo na prvním místě takovou striktnější verzi paleo stravování a po pravdě si neumím představit, že bych bez bílkovin a tuku neměla hlad... Vždycky mi vrtá hlavou, čím to, že i protichůdné "diety" mají dobré výsledky, ač chápu, že každý člověk je jiný, ale prostě základní konstituce musí fungovat u všech stejně - že je potřeba zelenina, bílkovina a tuk... No nic, neznáš náhodou tu knihu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlad rozhodně ne, maso je sice až tuším druhý týden, ale kompenzuje se to ořechy, medem,vejci... A ořechů je tam opravdu hodně

      Vymazat
  6. Krásné a lákavé fotky:-) Jestli můžu přijít s tipy na červenou řepu:
    - jednoduše odšťavněná v kombinaci třeba s jablkem.....to do sebe dostanete 2 kousky ani nevíte jak:-)
    - polévka z červené řepy - s rajčaty - taky super
    - nebo jen nastrouhat syrovou na ozdobení salátu - ta barvička tomu dodá šmrnc:-)
    - na podzim zavařuji se zelím - jako čalamádu.
    Takto ji mám ráda já. Zkuste:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Jani, gratuluji k výdrži a držím palce :) Ohledně červené řepy... já ji miluji :) Moje máma ji zavařuje a je to má oblíbená příloha a dětem dělám salátek: nastrouhaná jablka, mrkev a červená řepa. Mají boule za ušima :) Tak jen tak dál :) Krásné dny! Jola

    OdpovědětVymazat
  8. Nevydržela bych to... I když jsou to samé dobroty, ne jak u jiných diet. A nechápu, jak ti k snídani stačí polovina té malé misky. :-)
    Brokolici se sýrem (a brambory k tomu) si dnes vyžádal pětiletý synek, když jsme přemýšleli, co zeleného si uvaříme. Až se mu boule za ušima dělaly. Tříleťačka si poručila kuskus s hráškem. A na večeři okurku. A to jsme se na tradiční špenát docela těšili. ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělý nápad!
    A k řepě mám uplně stejný vztah. Já ji můžu tak maximáln sterilovanou a to není zrovna ta nejzdravější forma... ehm :)

    OdpovědětVymazat
  10. Skuste pri zapekani cevenej repy,ja ju pred tym predvarim,pouzit oblubene byliny,platky repy zakvapkam olejom,dobry je aj cesnakovy a davam na to platky mozzarelly alebo nadrobim balkansky syr,nakoniec,pred dopecenim, nadrobno nakrajany cesnak...ked je to upecene a vychladnute,je syr rozteceny,zapeceny a aj s tou repou chrumkavy,mnam !....no ja mam na skrobovu zeleninu intoleranciu...pekne Sviatky !

    OdpovědětVymazat
  11. Hmm, je to úplna pastva pro oči :-) Je to fakt lákavé. Zkusím to zkusit :)

    OdpovědětVymazat
  12. Taky jsem se podle paní Mančingové stravovala. A za rok jsem zhubla 12kg. Jídla mi chutnala a hlavně byla většinou rychle uvařená. Už se těším, jak se mi zklidní život a budu zase pokračovat. Ale s tou červenou řepou to má stejně. Musím ji hoooodně zasypat sýrem. Dalším problémem jsou fazolky. Na ty nestačí ani ten sýr:))

    OdpovědětVymazat
  13. Také jsem najela na šetrnou stravu a už nemám potřebu vracet se v plné míře ke klasické. Jednou jsem zavítala na oběd do Bistré krávy a do jiné restaurace na polední menu zavítám jen velmi vyjímečně, pod vlivem okolností... Petra Otýpková.

    OdpovědětVymazat
  14. Vyzerá to krásne....nanešťastie som obdarená alergiou na mliečnu bielkovinu,jablká,zemiaky,orechy no a histamínová intolerancia mi sťažuje stravovanie ešte viac...
    Je mi ĺúto, že nesmiem kopec zdravých vecí a moja strava je pre mna veda....
    Lulu

    OdpovědětVymazat
  15. můj tip na řepu: upéct v alobalu a pak rozmixovat se zakysanou smetanou, pepřem, solí a dát jako omáčku na těstoviny nebo jako pomazánku na chleba.
    majda

    OdpovědětVymazat
  16. Ja jsem takovy velky ranni zrout. Bala bych se, ze zhubnu. Ale jinak jsou to vsechno jidla, co mam rada.

    OdpovědětVymazat
  17. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  18. Červenou řepu mám moc ráda ♥ - v pomazánce- nastrouhat, přidat sýr nebo pomaz. máslo, česnek nebo křen , na tmavé opečené bagetě je to lahůdka. Potom zavařenou se zelím a křenem. Pečenou na plátky na sucho.
    D.

    OdpovědětVymazat
  19. Tak tento detox taky znám. Mamka ho držela už několikrát a ani nejde tolik o kila, ale o ubrané centimetry, ty byly opravdu znát. Já jsem se snažila držet jídelníček taky, ale nevydržím to, o víkendu vždycky sním něco jiného... Tak si z toho alespoň beru recepty na snídaně a rychlé večeře ;)

    OdpovědětVymazat
  20. Děkuji za inspiračku, po velikonocích na to hned skočím a snad to půjde :)

    OdpovědětVymazat
  21. Já mám pocit, že jedu detox celý poslední rok. Tím jak při Covidu sedím jen doma a nechodím do barů a tak různě, tak mě to tentokrát k nějakému velkému detoxu netáhlo. Jen jsem si dala čtrnáct dní vegetariánské stravy a pila jsem zelený ječmen, ale to dělám několikrát do roka a ne jen na jaře. Spíš jsem udělala takový detox domácnosti. :) Vyměnila jsem běžné čistící prostředky za ekologické mycí prostředky a dezinfekce, když už jsem byla u toho. :)

    OdpovědětVymazat